Balanční podložky na židli. Pomohou Vašim zádům?

Dlouhodobé, každodenní sezení na židli vůbec neprospívá vašim zádům. Bolestmi zad, páteře a krku trpí čím dál více lidí. Pokud se sezení na židli nemůžete vyhnout, máme pro vás pár tipů, jak bolestem předejít.

Ideální je na židli, nebo v kancelářském křesle nesedět příliš dlouho. Tomu se však hlavně v zaměstnání nedá vyhnout. Základním tipem, jak předejít bolestem zad, je si dělat pravidelné přestávky a protáhnout tělo. Stačí se projít po kanceláři, udělat několik protahovacích cviků (záklony, předklony, natažení rukou) a určitě pro své zdraví uděláte hodně.

Další možností je vyměnit židli za gymnastický míč. Sezení na něm „nutí“ tělo neustále pracovat, udržovat rovnováhu a napínat svaly. Někomu však nemusí vyhovovat pohyb nahoru dolů, který k sezení na míči patří.

Balanční čočky pro zdravá záda

Vhodnou alternativou pak mohou být balanční položky, nebo balanční čočky. Ty mohou být opatřeny i masážními body (bodlinkami) pro prokrvení svalstva. Sezení na nich se dá přirovnat míči, jen pohyb je pouze do stran. Využijete je nejen v kanceláři, ale i v autě při delších cestách. Jen je třeba si na novou podložku zvyknout. 

Po projití diskusí najdeme i další tipy pro „kancelářské myši“ – ergonomické židle a pravidelné cvičení (jóga, rehabilitace). Každému dle jeho potřeb.

Nezapomeňte také, že bolest zad může mít i jiné příčiny. Častou je nevhodná matrace, nedostatečný spánek, případně jiné zdravotní příčiny. Při dlouhotrvajících bolestech zad je vždy nutné se poradit s praktickým lékařem a se specialistou. Pomůže fyzioterapie a různá cvičení. Fyzioterapeut vám doporučí vhodný cvičební doplněk.

Rozhodně nad bolestí zad nemávněte rukou. Je to sice dnes již běžná civilizační choroba, ale zbavit se jí dá a život bez bolesti je mnohem radostnější.

Novinky

Balanční podložka na SM systém

SM systém je novinkou mezi cvičeními na posílení hlubokých svalů a držení těla. S oblibou jej využívají především ženy. Jak jim pomáhá balanční podložka?


Aerobní pomůcky pro váš zdravý život

K pevnější postavě i lepší fyzické kondici vám pomohou aerobní pomůcky na procvičení hlubších svalů.


Velký přehled - balanční cvičební pomůcky, které pomáhají

Balanční cviky pomáhají při rehabilitacích i při posilování hlubokých svalů a pro zpevnění páteře. Jejich účinky jsou ohromující. Jaké pomůcky ke cvičení poslouží?